ویژگی های کاتالوگ

ویژگی های کاتالوگ

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

حتما این اصطلاح را تا به الان در مورد انواع روش های تبلیغاتی بسیار شنیده اید. به طور کلی کاتالوگ دیجیتال به کاتالوگی اطلاق می شود که در فضای مجازی و دنیای اینترنت با کمک آن میتوان امر تبلیغات را برای مشاغل و کسب و کارهای مختلف دنبال کرد. تفاوت زیادی بین نوع ساده و دیجیتالی وجود دارد. غیر از چاپی بودن کاتالوگ ساده که بدیهی ترین تفاوت این ابزارهای تبلیغاتی است، به موارد زیر میتوان اشاره کرد.

کاتالوگ

مزیت های کاتالوگ دیجیتال

کاتالوگ دیجیتال معمولا جزئیات حرفه ای تری را در دل خود جای داده است. جزئیات حرفه ای در یک کار در نهایت میتواند نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. بهترین و مهم ترین بخش یک ایده جذاب در طراحی ابزارهای تبلیغاتی، جزئیات بکار رفته در آن است. سهولت استفاده کردن از این کاتالوگ نیز از دیگر مزایای آن به شمار می رود. شما به راحتی میتوانید با یک اشاره آن را جا به جا کنید و تعداد زیادی از این ابزارهای تبلیغاتی را در زمانی بسیار کم مشاهده کنید. انتشار و ارسال این وسیله تبلیغاتی نیز بسیار ساده است و به راحتی میتوان از آن در سایت های زیادی بهره جست.

کاتالوگ
کاتالوگ

مزیت های کاتالوگ چاپی

اطلاعات موجود در این دو نوع کاتالوگ کاملا مشابه هستند. تنها تفاوت اساسی در بین آن ها نوع انتشار نهایی آن ها می باشد. در نهایت مزیت های زیادی را برای انواع ابزارهای موجود در بازار میتوان در نظر گرفت. از نظر اصولی و نحوه ساخت این ابزارها تفاوت خاصی ندارند. ماهیت اصلی آن ها یکی است و همه به دنبال معرفی کسب و کار و بازاریابی گسترده هستند. داستان زمانی تغییر می کند که نحوه بیان هدف در این کاتالوگ مهم می شود. میتوان گفت که طرح نو و ایده جذاب از مهم ترین مزیت های نوع چاپی است.

آداب ساخت کاتالوگ خوب

برای ساخت کاتالوگ خوب باید آداب ساخت آن را رعایت کرد. از جمله آداب مهم ساخت ابزارهای تبلیغاتی شناخت صحیح بازار و روش های موفقیت در آن است. تازگی ابزارهای تبلیغاتی از مهم ترین مواردی است که در ساخت آن ها باید مورد توجه قرار گیرد. ایده های معرفی شده باید از تازگی لازم برخوردار باشند تا توان جذب مشتری جدید را داشته باشند. از دیگر نکات مهم در این بخش میتوان به مواردی مثل معرفی کامل و جامع شرکت و محصول در این نوع ابزارهای تبلیغاتی اشاره کرد. طراح کاتالوگ دیجیتالی و چاپی اگر به این موارد توجه نکند، عنوان بدترین طراح این ابزار تبلیغاتی را دریافت می کند.

کاتالوگ

قوانین طراحی کاتالوگ

برای ساخت این وسیله تبلیغاتی باید قوانین زیر را رعایت کنید:
کاتالوگ ساخته شده توسط طراح باید پاسخگوی تمامی سوالات معمولی و رایج مخاطبان را بدهد.
متن و تصویر ارائه شده در این ابزار باید تناسب و تطابق کامل با هم داشته باشند.
اطلاعاتی که این نوع ابزارها به مشتریان ارائه می دهند، از نظر محتوایی و جذابیت کیفیت بسیار بهتری دارد.

از نظر جذابیت و تنوع رنگ معمولا این نمونه از پوستر بسیار بهتر است. تنوع زیادی در انواع ابزارهای تبلیغاتی وجود دارد که در این نمونه بیشترین تنوع دیده می شود. حفظ تنوع در ابزارهای تبلیغاتی یکی از مهم ترین قوانین در ساخت آن ها است. این قانون به خوبی در این نمونه رعایت شده است.
برای معرفی کالا نباید در آن ها هیچ محدودیتی وجود داشته باشد. منظور از محدودیت، تعداد صفحات و نوع معرفی کالا و تمامی موارد مرتبط می باشد.

حمل آن ها باید بسیار ساده باشد، در صورتی که وزن نوع چاپی آن زیادی باشد، برخلاف قوانین ساخت ابزارهای تبلیغاتی عمل شده است.
دروغ گفتن به مشتریان و استفاده از ترفند اغراق، سبب سلب اعتماد آنان شده و افراد به کسب و کار و شرکت مورد نظر اعتماد نمی کنند. این مورد نیز در زمان ساخت باید به دقت رعایت شود. لازم به ذکر است که طبق قوانین نشر اکاذیب جرم محسوب شده و افراد انتشار دهنده آن مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
زمان مطالعه باید بسیار کم باشد، در غیر این صورت مخاطبین شما برای مطالعه این ابزار وقتی نمی گذارند.
متن های بسیار طولانی و اغراق آمیز معمولا سهم سطل آشغال های کنار خیابان می شوند. در جامعه امروز وقت از طلا هم مهم تر است و متن های طولانی مورد توجه قرار نمی گیرند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *