رتبه بندی عوامل موثر بر تبلیغات موبایلی

رتبه بندی عوامل موثر بر تبلیغات موبایلی

تلفن همراه، کانال جدیدی برای فعالیتهای بازاریابی فراهم آورده و امکان برقراری ارتباط با مشتری در هر زمان و مکانی را فراهم ساخته است. مشتری، یک عامل اصلی برای هر کسبوکاری است؛ در بازار رقابتی، برای هر محصول، شمار زیادی نام تجاری وجود دارد و هر شرکت می کوشد تا سهم خود را در بازار افزایش دهد. بنابراین فروشندگان برای جذب و ترغیب مشتریان به خرید محصوتت شرکت، باید تلاش زیادی داشته باشند. در این میان، تبلیغات یکی از ابزارهای مهم برای تاثیرگذاری بر خریداران احتمالی، و یک وسیله مهم ارتباطی و ترویجی است. با توجه به تاثیرات تبلیغات بر مشتریان، شرکتها زمان و هزینه چشمگیری را برای ایجاد و پخش آن صرف مینمایند.

رشد سریع فروش گوشیهای تلفن همراه و دیگر دستگاههای ارتباط موبایلی و نیاز ماهیت فناوری این دستگاهها، فرصتهای زیادی را در حوزه تبلیغاتی ایجاد کرده است. بنابراین، شرکت ها با شناخت درست بازار هدف خود میتوانند از این فرصت اسلتفاده کرده و نه تنها معرفی محصولات و خدمات خود، بلکه به ایجاد و توسعه روابط پایدار با مشتریان و دریافت پاسخ مستقیم از آنان نیز بپردازند

تلفن همراه، رسانه و کانال تلوزیونی برای فعالیت های بازاریابی فرد به فرد فراهم آورده است و سهم زیادی در دستیابی به خواسته بازاریابان و برقراری ارتباط با مشتری در هر زمان و مکانی دارد.

 

بازاریابی موبایلی

 

 

ضریب نفوذ بالای دستگاههای موبایل در جامعه، تنها یک شاخص از پتانسیل بالای بازاریابی موبایلی است. بازاریابی از طرق تلفن همراه، فرصتهای زیادی را برای تبلیغات تجاری و تداوم ارتباط با مشمشتریان در شرکت های مختلف به وجود آورده است

در تبلیغات موبایلی، تعاملات میان مشتریان و شرکت، سریع ، آسان، ارزان و موثر ایجاد میشود؛ و میتوان پیام های کاملا شخصی سازی شده را بدون درنظرگیری تفاوتهای زمان و مکان به مخاطبان هدف منتقل کرد؛ و مشتریان به آسانی میتوانند اطلاعات  موردعلاقه  خود را دریافت کنند.

شرکتها، تبلیغات موبایلی را بله عنوان بخشی از استراتژی های ارتباط بازاریابی یکپارچه پذیرفته اند. اکنون بیشتر شرکتهای پیشرو در جهان مانند پراکتر اند گمبل، ، کوکا کوت 0 مایکروسافت، دیسنی، سونی پیکچرز و مکدونالد، تبلیغلات موبایلی را پذیرفته اند و آن را در بودجه بازاریابی خود در نظر گرفته اند.

عوامل نگرش کلی نسبت به تبلیغات و هنجارهای ناشی از محیط اجتماعی دوستان و آشنایان و گروه های مرجع دارای تاثیر متبت و معناداری بر نگرش نسبت به تبلیغات موبایلی میباشند.

محیط اجتماعی دوستان، آشنایان و گروههای مرجع، ارزشمند بودن تبلیغات و نگرش نسبت به تبلیغات به طور کلی دارای تاثیر متبت بر نگرش نسبت به استفاده از تلفن همراه میباشد.

درک ارزش آگهی های موبایلی، به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات، پذیرفته شده است. همچنین نقش اطلاع رسانی تبلیغات، میزان پذیرش تبلیغات را افزایش میدهد.

سرگرم کننده بودن و ارزشمندی تبلیغات موبایلی و نگرش نسبت به تبلیغات، به طور کلی دارای تاثیری متبت بر نگرش نسبت به تبلیغات موبایلی میباشند

اعتبار آگهی و تبلیغات، به عنوان یک عامل کلیدی در نگرش نسبت بله تبلیغلات موبایلی شناسایی شده است

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، پس حتما به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده‌اید.

این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است. اگر به تاثیر معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید، بگذارید به شما خبر بدهم در همین لحظه که دست روی دست گذاشته‌اید، آدمها دارند در اینستاگرام پول پارو می‌کنند. پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را شروع کنید. ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید. بهرحال بیزنس خرج دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد. ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که تازه کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و در این شرایط ذخیره کردن حتی مقدار کمی پول برای شما حیاتی است. ممکن هم هست که یک بیزنس خیلی حرفه‌ای داشته باشید که سالهاست برای شما پول می‌سازد و شما می‌خواهید با تبلیغات در اینستاگرام آن را گسترش بدهید. در هر صورت فرقی نمی‌کند

ما  در گروه پویا، کارمان تبلیغات و تولید محتوا در اینستاگرام است. اگر شما به تازگی کارتان را در اینستاگرام شروع کرده‌اید، یا قصد تبلیغات دارید، پیشنهاد می‌کنم حتما سری به صفحه تبلیغات در اینستاگرام پویا  بزنید. در این صفحه می‌توانید با همه خدمات ما در زمنیه تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید.

در اینستاگرام خودی نشان بدهد و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشد. اما نکته مهم این است که این دو مرحله، -یعنی آماده کردن بنر و انتخاب یک صفحه بزرگ- یک ریزه‌کاری‌های بسیار بسیار مهم دارد که در افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر وحشتناکی می‌گذارد. درست مانند قورمه‌سبزی. اگر جا نیفتاده باشد می‌شود آن را خورد و از گرسنگی نمرد، اما آن حس خوب خوشمزه را در آدم به وجود نمی‌آورد.

 

۱) فالوورهای زیاد داشته باشد

 

 

بله قبلتر هم گفتم که عدد بزرگ نشان دهنده پر فالوور بودن یک صفحه نیست. بسیاری از پیج‌ها اقدام به خریدن فالوورهای فیک یا تقلبی می‌کنند. اگر به صفحه‌ای که فالوورهای فیک دارد تبلیغ بدهید، تبلیغ شما بازخورد خوبی نخواهد داشت چون اصلا دیده نمی‌شود.

شما باید بدانید که چه تعداد بازدید برای تبلیغ در اینستاگرام مد نظرتان است. مثلا شما می‌خواهید تبلیغتان در اینستاگرام ۱۰۰۰ لایک داشته باشد. شما می‌توانید به یک پیج واقعی تبلیغ در اینستاگرام بدهید که عکسهایش واقعا هزار لایک می‌خورد و یا می‌توانید تبلیغ خود را به یک پیج تقلبی بدهید که پست‌هایش ۲۰۰۰ لایک می‌خورد ولی ۱۰۰۰تای آن واقعی است. در نهایت تصمیم با شماست. پس اگر برایتان مهم است، اول واقعی بودن صفحه مورد نظرتان را چک کنید.

 

۲) تخصصی باشد

 

 

اگر به صفحات بزرگ در اینستاگرام نگاه کنید خواهید دید که بیشتر آنها تخصصی هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه در یک زمینه مشخص فعالیت می‌کنند. حالا اصلا فعالیت در یک زمینه خاص چه فایده‌ای برای ما و تبلیغ در اینستاگرام دارد؟ تخصصی بودن یک صفحه باعث افزایش فالوور اینستاگرام در آن صفحه می‌شود. اما نه یک افزایش فالوور معمولی…بلکه یک افزایش فالوور هدفمند! بگذارید خیلی ساده بگویم: صفحه تخصصی تبلیغات را هدفمند می‌کند.

اگر شما یک رستوران تاسیس کرده‌اید یا سفارش ژله در منزلتان می‌گیرید، بهترین صفحه بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه آموزش آشپزی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شما را دقیقا کسانی می‌بینند که آشپزی را دوست دارند.

 

تبلیغات در صفحات بزرگ به ۳ صورت انجام می‌گیرد:

۱) تبلیغات بنری

 

 

در این نوع تبلیغ در اینستاگرام منظور من از بنر، تنها عکس است، نه ویدئو.  شما یک بنر تبلیغاتی درست می‌کنید و به یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌سپارید. (راستی…تا یادم نرفته بگویم که نکته بسیار مهم در این نوع تبلیغات این است که طراحی بنر شما به اندازه صفحه‌ای که انتخاب می‌کنید مهم است. اگر بنر شما آن جذابیت لازم را نداشته باشد حتی اگر در بهترین و پرفالوور ترین پیج‌های اینستاگرام هم تبلیغ کنید خیلی تاثیری نخواهد داشت. اما اصلا نگران نباشید…برای ساختن یک بنر تبلیغاتی اصلا نیاز نیست که شما متخصص عکاسی یا گرافیست باشید. تنها کافی است مقاله رازهای طراحی بنرهای فووق‌العاده برای اینستاگرام را بخوانید). نرخ این نوع تبلیغ در اینستاگرام معمولا به صورت ساعتی محاسبه می‌شود

 

۲) تبلیغات ویدئویی

 

 

همانطور که از اسم آن مشخص است، این مدل تبلیغات فقط مختص ویدئو است. یعنی شما یک ویدئو از کار و بارتان می‌سازید و به صفحات بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌دهید. از آنجا که ویدئو با تبلیغات بنری کمی فرق دارد، نحوه محاسبه قیمت آن هم کمی متفاوت است. صفحات بزرگ اینستاگرام معمولا برای محاسبه قیمت تبلیغات ویدئویی دو پیشنهاد دارند:

روش اول دقیقا مانند تبلیغات ساعتی بنری است. یعنی شما ویدئوی خود را در یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌گذارید و در ازای ۲۴ ساعت و یا مدت زمان مورد نظرتان برای آن هزینه می‌پردازید. قیمت‌ها تقریبا شبیه همان قیمت‌های تبلیغات بنری است.

در روش دوم هزینه تبلیغ در اینستاگرام شما بر اساس میزان بازدید آن محاسبه می‌شود. برای مثال شما می‌گویید که من برای ویدئوی خودم ۱۰۰۰ بازدید می‌خواهم و ادمین صفحه مورد نظر پس از از اینکه ویدئوی شما ۱۰۰۰ بازدید به دست آورد، آن را پاک می‌کند.

 

۳) تبلیغات استوری

 

 

تبلیغات استوری هم که همان تبلیغات در استوری است. در این مدل شما برای تبلیغ در اینستاگرام، بنر خود را به یک صفحه بزرگ می‌دهید تا برای ۲۴ ساعت آن را در استوری خود قرار دهد. تبلیغات در استوری بسیار مناسب کسانی است که محصولی برای فروش دارند یا می‌خواهند مخاطبان تبلیغ از وب‌سایتشان دیدن کنند. زیرا اینستاگرام به صفحاتی که بالاتر از ۱۰ هزار فالوور دارند، این قابلیت را داده است که در استوری خود لینک قرار دهند. بودن لینک در استوری افزایش فالوور اینستاگرام را موثرتر می‌کنند زیرا با بالا کشیدن لینک مستقیم به فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت یا هر لینک دیگری وصل شوید.

روش اول مانند همان تبلیغات بنری است که در اولِ مقاله خدمتتان گفتم. یعنی همان ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است اما بسیار بستگی به نوع صفحه و میزان فالوورهای آن دارد.

در روش هزینه استوری شما بر حسب میزان بازدید محاسبه می‌شود. یعنی چه؟ یعنی اینکه به ازای هر ۱۰۰۰ بازدیدی که تبلیغ در اینستاگام شما داشته باشد، شما ۶ هزار تومان می‌پردازید. دقتت کنید که در اینجا منظور از بازدید Reach نیست. بلکه Impression است.یعنی معیار این است که تبلیغ شما در کل چند بار دیده شده است. نه اینکه توسط چند نفر دیده شده است. ممکن است تبلیغ شما هزار بار بازدید داشته باشد، این به این معنی نیست که هزار نفر تبلیغ شما را دیده‌اند. ممکن است آدمهای تکراری تبلیغ شما را دیده باشند.

 

حرف آخر

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بفروشید در مرحله اول به افزایش فالوور در اینستاگرام نیاز دارید. چون زمانی که فالوورهای شما افزایش پیدا می‌کنند، احتمال اینکه مشتری شما شوند بیشتر می‌شود. و برای افزایش فالوور در اینستاگرام هم راه‌های بسیاری وجود دارد. من در این مقاله راهی را به شما معرفی کرده‌ام که راحت است و بسیار پولساز.تازه به کار همه هم می‌آید. زیرا فالوورها به سمت شما سرازیر می‌شوند و اگر کارتان خوب باشید حسابی مشتری شما می‌شوند. همانطور که دیدید قیمت‌ تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام اصلا بالا نیست. اما واقعا خیلی مهم است که یک صفحه خوب و مناسب را برای تبلیغ استفاده کنید. در هر کسب و کاری که هستید و با هر میزان بودجه ای حتما برای شما صفحات بسیار مناسبی وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها تبلیغ در اینستاگرام انجام دهید. ما کمکتون میکنیم

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *