ویژگی های بروشور حرفه ای

ویژگی های بروشور حرفه ای

چرا باید برای کسب و کار خود بروشور طراحی کنیم؟

اساسی ترین سوالی که باید در بخش بروشور بررسی شود این است که چرا باید برای کسب و کار خود بروشور طراحی کنیم؟ برای پاسخگویی به این سوال لازم است به نکته زیر دقت کنید:
چه اندازه به تاثیر تبلیغات بر روی افزایش فروش اعتقاد دارید؟ با اثر تبلیغات بر روی راندمان های کاری آشنایی دارید؟

اثر تبلیغات را هیچ گاه نباید نادیده گرفت. با طراحی بروشور در واقع موثرترین تبلیغات را می توانید برای مهم ترین کسب و کارها داشته باشید.

اهداف ساخت و توزیع بروشور

ساخت یک ابزار تبلیغاتی به منظور تحقق اهداف زیر اتفاق می افتد:
به منظور انتقال اطلاعات خاصی معمولا از این ابزارهای تبلیغاتی کمک گرفته می شود.
تبلیغات نیز از دیگر اهداف مهم ساخت و توزیع است. ارائه یک یا چندین نمونه محصول خاص در سطح بازار نیاز به تبلیغات بسیار گسترده ای دارد.
از دیگر اهداف مهم در پاسخ به سوال چرا باید برای کسب و کار خود بروشور طراحی کنیم، گزینه زیر است. اهداف آموزشی میتوانند یکی از مهم ترین دلایل تولید این ابزار تبلیغاتی باشند. آموزش نکات مهمی به گروه هدف خاص، یادآوری مسائل مهمی به گروه هدف خاص از نمونه های بسیار مهم تولید این ابزارها است.

ویژگی های یک بروشور ایده آل

کم بودن وزن آن یکی از ویژگی های مهم است، باید حمل این ابزار بسیار راحت باشد.
مقرون به صرفه بودن تولید این ابزارهای تبلیغاتی نیز از مهم ترین نکاتی است که در تولید این ابزارها باید به آن توجه کافی را داشته باشید.
برای کسب اعتبار بیشتر معمولا نیاز به یک تبلیغات حرفه ای دارید. حتی اگر درآمد استثنایی و قابل توجهی هم داشته باشید، باز هم برای رسیدن به موفقیت باید از اعتبار بیشتری برخوردار شوید. در نتیجه یک بروشور حرفه ای باید اعتبار زیادی را برای صاحبان کسب و کارها ایجاد کند.
معمولا این ابزارها را با نام استاد همه چی دان می شناسند. مثل یک استاد همه چی دان باید پاسخگوی تمامی سوالات شما باشد.

تاثیر رنگ ها بر روی تولید بهترین بروشور

آرامش بخشی رنگ صورتی و انتقال احساسات مثبت از مهم ترین فاکتورهای این رنگ در تولید یک بروشور مناسب است. برای تولید سفارشات مربوط به مهدکودک ها و مراکزی که به بچه ها مربوط می شوند، این رنگ مناسب ترین گزینه است.
رنگ قرمز نیز یکی از محرک ترین رنگ ها برای جذب مخاطبین می باشد. البته بهتر است از این رنگ به هیچ عنوان برای نوشته های اصلی استفاده نکنید. زیرا این رنگ چشم ها را اذیت می کند و مخاطبین توان مطالعه کامل جمله را نخواهند داشت. برای نوشتن هیجانی ترین جملات بروشور میتوانید از این رنگ کمک بگیرید. به جهت این که رنگ قرمز هیجان زیادی را ایجاد می کند.
رنگ زرد تداعی کننده نور خورشید است و به نوعی انرژی حیات را به ما یادآور می شود. به همین جهت این رنگ مناسب ترین گزینه برای تولید بروشور حرفه ای کودکان می باشد. البته از این رنگ برای تولید بروشور سمینارها و فروشگاه ها نیز میتوان استفاده کرد. برای انتقال انرژی مثبت به افراد این گزینه مناسب ترین مورد می باشد.
رنگ های آبی و سبز نیز بسیار آرامش بخش هستند و بهتر است در کنار رنگ های گرم برای تولید یک نمونه حرفه ای استفاده شوند.
به طور کلی برای ایجاد هیجان در این ابزار تبلیغاتی بهتر است از رنگ های گرم در نمونه های مربوط به فروشگاه ها و مکان هایی که هیجان انگیز تر هستند، استفاده شود. رنگ های سردتر بهترین گزینه برای تبلیغ مراکز درمانی و زیبایی هستند. البته لازم به ذکر است که در این نمونه های نیز باید مقداری رنگ گرم استفاده شود تا جذابیت لازم را داشته باشند.

نکات مهم در طراحی بروشور

برای طراحی یک بروشور حرفه ای نیاز است موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:
یک ابزار تبلیغاتی مناسب در قدم اول باید توان بالایی در برقراری یک ارتباط عالی داشته باشد. یعنی شما باید در ساخت این ابزارها سعی کنید که بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان به مخاطبین انتقال دهید.
قدم بعدی این است که نیاز اصلی بازار را بشناسید، تولید ابزار تبلیغاتی بر اساس نیاز بازار نیز از دیگر نکات مهم در طراحی است.
در قسمت بعدی شما باید کنترل دقیقی بر روی موارد مهمی مثل ترکیب رنگ های بروشور و طرح و اندازه آن داشته باشید. رنگ ها همیشه با مخاطبین صحبت می کنند و اطلاعات دقیقی را به آن ها انتقال می دهند. طرح ها و خطوط نیز با مخاطبین شما صحبت می کنند. این خطوط میتوانند بهترین تاثیر ها را بر روی ابزارهای بازاریابی داشته باشند.
بهترین راهکار این است که شما با توجه به سفارش موجود و نوع کسب و کار خطوط واضح و دقیقی را در طرح اولیه ایجاد نمایید. در این صورت پیام ها به بهترین شکل به مخاطبین انتقال داده می شوند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *